Concept Plaatselijke regeling Concept Plaatselijke regeling

In de 'Plaatselijke regeling' wordt een voorstel gedaan om als organisatievorm te kiezen voor een Kerkenraad, ook wel 'Grote Kerkenraad' genoemd, met een 'Kleine Kerkenraad' en 'Werkgroepen'.
Op de gemeentebijeekomst van zondag 30 oktober 2022 (na de dienst) kan men hierop reageren.
Daarna kan de Kerkenraad de 'Plaatselijke regeling' goedkeuren en in laten gaan.
Het concept van de 'Plaatselijke regeling'  is hier te downloaden.

Organisatie Organisatie

Onze missie Onze missie

Wij willen zijn als een gastvrije herberg

• waar iedereen welkom is
  • waar Gods woord van liefde, troost en aanmoediging klinkt
  • die midden in de maatschappij staat, met een open oog voor de nood van de wereld
  • die een tolerante gemeente is, waarin ruimte en respect zijn voor verschillende geloofsopvattingen, en die openstaat voor de dialoog met anderen
  • waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en zich vrij en aanvaard weten
  • waar een plek is voor jongeren en ouderen, armen en rijken, mensen met geloofs- en levensvragen
  • waar jongeren en ouderen, vrouwen en mannen deelnemen op voet van gelijkheid.

Periodieke gift Periodieke gift
Gemeenteleden die regelmatig een bijdrage aan de kerk geven, kunnen dat vastleggen in een overeenkomst, zodat de gift volledig fiscaal aftrekbaar is. Vroeger regelde je dat via een notaris, maar sinds 1 januari 2014 volstaat een onderhandse overeenkomst met de gemeente.

de Ark
datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00